Jdi na obsah Jdi na menu
 


Aerodynamika a mechanika letu

Rubriky

Příspěvky

Vliv hmotnosti na charakteristiky modelu větroně

14. 7. 2016

Jaký má vliv hmotnost modelu na jeho jednotlivé letové charakteristiky? Obecně se říká, že tím menší hmotnost, tím lépe. Na druhou stranu je známo, že v některých soutěžních kategoriích se modely „nakládají“, zejména pro dosažení větší rychlosti a pronikavosti.

 

Aerodynamika - ke stažení

17. 3. 2016

Dokumenty  - teorie , rady , doporučení - týkající se aerodynamiky ke stažení v PDF
 

 

Klapky

10. 9. 2015

 

Databáze profilů

6. 8. 2015

Při vlastním návrhu RC modelů potřebujeme " zázračný " profil .

 

Náhon křidélek a klapek z hlediska aerodynamiky

29. 7. 2015

U modelů F3B a jiných větroňů se používají  náhony na křidélka a klapky  pomocí mikroserv montovaných do křídla .  Ikdyž tyto z křídla vyčnívající části mají jen malou čelní plochu přece jen  způsobují nežádoucí víření obtékajícího vzduchu.

 

Zakončení křídel letounů

5. 4. 2015

Konečnost rozpětí je právě tou okolností, která poškozuje  aerodynamické  kvality křídla. Při vytváření vztlaku je trojrozměrné křídlo  méně účinné , než profil , který je dvojrozměrný  a dá se tudíž modelovat křídlem o nekonečném rozpětí.   Zásluhou konečného  rozpětí  vzniká  na jeho konci indukovaný aerodynamický odpor.

 

Návrh větroně A2

1. 12. 2014

Před návrhem nového modelu si musíme především ujasnit  k jakému účelu jej chceme používat a tudíž jaké požadavky budeme na něj klást.

 

Klesavost

1. 12. 2014

V zahraničí se na téma snížení klesavé rychlosti objevilo několik prací . Mezi nimi mne zaujala práce Kanaďanů Allnuta a Kaczanowského , uveřejněná v americkém Syklo 70. Autoři sledovali 21 nejrůznějších modelů  A2 a měřili  dobu letu. Na základě těchto zkoušek vynášeli  závislosti klesavé rychlosti  na geometrických charakteristikách profilu a křídla. Podařilo se jim určit  závislost  klesavosti na kombinaci několika geometrických charakteristik a vyjádřit ji  jednoduchou empirickou rovnicí.

 

Re číslo závisí také na teplotě ovzduší.

15. 10. 2014

Kinematická viskozita vzduchu  závisí na teplotě a tlaku  pro standardní poměry u země je to

Re = 68 . b . V ( - )

 

O umění létat

5. 12. 2013

o-umeni-letat.jpgAutor vzlétl poprvé v roce 1934 a brzy se cítil zaskočen nesrovnalostmi mezi popisem ovládání letounu a skutečností. Začal se tomuto tématu věnovat, z čehož časem vykrystalovala stále znovu vydávaná první exaktní analýza pilotování letadel. Instruktoři si uvědomili, že přesně a srozumitelně vysvětluje důležité fáze letu, co při nich pilot provádí a proč. Základy létání se nemění a kniha je vhodná pro piloty malých i velkých strojů a cenné informace v ní najdou i zkušení piloti. Dnes účastníci kurzů dostávají podrobné manuály, ale O létání zůstává stále nepřekonatelnou koncepční prací, která může začátečníkům nahradit mnoho hodin praxe.