Jdi na obsah Jdi na menu
 


Náhon křidélek a klapek z hlediska aerodynamiky

29. 7. 2015

Náhon křidélek a klapek z hlediska aerodynamiky

U modelů F3B a jiných větroňů se používají  náhony na křidélka a klapky  pomocí mikroserv montovaných do křídla .  Ikdyž tyto z křídla vyčnívající části mají jen malou čelní plochu přece jen  způsobují nežádoucí víření obtékajícího vzduchu.

Zkušební sestavení se skládalo ze sestav tlačné tyče  , které bylo montováno do křídla modelu  F3B . Testy byly prováděny v institutu  pro aerodynamiku Dynamics, který mmá aerodynamický tunel pro nízké Re čísla.

Testy byly prováděny se spojovacími členy jak na horní straně křídla  tak na spodní straně , výsledné koeficienty jsou zobrazeny na následujícím snímku.kryt-nahonu.gif

Z toho je vidět , že je vhodnější umístit táhla  na spodní straně povrchu křídla.  Podíl odporu je při použití  čtař táhel  přibližně stejný jako  je podíl VOP na  celkovém odporu  větroně.  

Pozoruhodné je to , že nic nezískáme ani při použití kapotáže

Grafy odporů - byl použity referenční tyčky o průměru 2 mm

nahon--kridelek.jpg

Boční pohled na náhon křidélek - tětiva křídla = 200 mm, velikost klapky 23% tětivy křídla , byly použity  tlačné tyčky průměru 2 mm různých délek.nahon--kridelek.jpg